reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

reklama

komentáre

Kandidujem pretože politici ma denne dvíhajú zo stoličky

Matej Bórik

Kandidujem pretože politici ma denne dvíhajú zo stoličky

Politika na Slovensku sa stala zlozvykom, na ktorý slušný človek nemá čas. Nie je deň, kedy by som neotvoril SME a neprečítal si niečo, voči čomu už nestačí mávnuť rukou alebo si zanadávať. Všetko je v poriadku, nič sa nevyšetrilo, nikto nekradne a každý politik funguje podľa litery zákona. Na druhej miske váh však chýbajú miliardy. Keď začali dusiť bezbranných, povedal som si, že treba niečo robiť. Začal som meniť región bez politiky, teraz chcem zmeniť politikov.

  • 5. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 952x
  • 19
Živnostník so zápalkami

Matej Bórik

Živnostník so zápalkami

Vonku bol krásny slnečný deň. Ostré lúče vyhnali ľudí do klimatizovaných miestností a dovolenkárov ku moru či vysokých hôr. Keď sa začalo stmievať, zaplnili sa ulice autami smerujúcimi do obchodných centier a bary i malé krčmičky privítali oddychujúcich a uvoľnených hostí. Tma pomaly sadala do slovenských údolí, len živnostník stále pracoval...

  • 23. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 384x
  • 2
Mesto Martin hľadalo riaditeľa kultúry, bol som na výberovom konaní

Matej Bórik

Mesto Martin hľadalo riaditeľa kultúry, bol som na výberovom konaní

Robiť kultúru v Martine je mimoriadne zodpovedná úloha. Výsledky dobrej práce vidí každý, no rovnako vidieť aj neúspechy a nečinnosť. Martin potrebuje profesionálneho manažéra, ktorý vie vykonať tie správne strategické kroky a vrátiť mesto na kultúrnu mapu Slovenska.

  • 4. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 039x
  • 8
Ficova olympiáda spôsobí deštrukciu domácej ekonomiky.

Matej Bórik

Ficova olympiáda spôsobí deštrukciu domácej ekonomiky.

Londýn: plán minúť na olympiádu bol 3,5 miliardy libier, napokon museli počítať s 9 miliardami, chceli zarobiť približne 10 miliárd libier, reálna suma bola desatina. Atény: predpoklad 4,6 miliardy eur, skutočný stav cez šesť. Soči: počítalo sa z rozpočtom cca 10 miliárd eur, náklady vyskočili až na 25 miliárd. Poprad: náklady 1,5 miliardy eur, realita: deštrukcia ekonomiky, rozkradnutie cez obstarávanie, chátrajúce stavby po olympiáde...

  • 25. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 396x
  • 42
Ako mravec zvíťazil nad Gorilou

Matej Bórik

Ako mravec zvíťazil nad Gorilou

Jednotlivé zvieratá v bájke získavajú ľudské vlastnosti, ktoré sa pre nich postupne stávajú typické (napr. Gorila je nenažraná). V reálnom svete zvieratá nemusia byť nositeľmi týchto vlastností, ale ľudia im ich z nejakého dôvodu (napr. politického) prisúdili. Poučná bájka o Gorile.

  • 12. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 626x
  • 2
reklama
Slávikovi tento rok rapídne kleslo IQ, za tlieskanie platili.

Matej Bórik

Slávikovi tento rok rapídne kleslo IQ, za tlieskanie platili.

Tohoročný Slávik bol prekvapením. Pri zhliadnutí upútaviek som očakával zaujímavý program so štipkou odvážneho humoru. Už prvé minúty ma vyviedli z omylu. Aj kontroverzný Rytmus sa isto čudoval. Aký je Váš názor?

  • 28. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 759x
  • 8
Analýza billboardov politických strán - peniaze vyhodené do vzduchu

Matej Bórik

Analýza billboardov politických strán - peniaze vyhodené do vzduchu

Grafické spracovanie, fotografie a podané myšlienky sú väčšinou biedne. Niektoré motívy sú na zasmiatie a neprinášajú nič užitočné. Podrobná analýza aj s odporúčaniami zmien.

  • 4. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 712x
  • 22
Prečo sa na Slovensku ani v roku 2012 nič nezmení.

Matej Bórik

Prečo sa na Slovensku ani v roku 2012 nič nezmení.

Mám v tomto roku veriť politikom, policajtom, právnikom, manažérom a ďalším? To je otázka, ktorú si kladiem každý deň po všetkom, čo som s nimi zažil minulý rok. Správy, ktoré prešli mediálnym sitom, sú len čerešničkou na torte. Úvaha a príhovor tým, ktorí chcú počúvať, no nevedia nájsť správny zdroj zvuku.

  • 3. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 769x
  • 6
V Martine otvorili nové obchodné centrum - pre koho?

Matej Bórik

V Martine otvorili nové obchodné centrum - pre koho?

Spomínam si, ako som s manažérom istej rozvojovej agentúry hovoril o možnostiach rastu obchodu v tomto regióne. Vtedy som ešte nevedel, že rok na to otvoria OC di Campo Martin spolu s McDonald´s. Som skeptický. Otvorili 04.11 a už to je biedne. Precenil developer svoje schopnosti? Martin mesto kultúry - hlavne že tu idú stavať v roku 2014 podzemnú MHD, krátky komentár a grafika v článku.

  • 8. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 734x
  • 21
Kofola: Keď ju miluješ, tak ju ...

Matej Bórik

Kofola: Keď ju miluješ, tak ju ...

Na čo mysleli v agentúre Kaspen/Jung v.Matt, keď pripravili sexistickú reklamu novej bylinkovej Kofoly? Kampaň má odrážať požiadavky zadávateľa, stotožniť spotrebiteľa s produktom, zaujať ho jasným posolstvom a vyzdvihnúť kvality produktu. Bylinková Kofola teda prináša chuť na sex. Sex s učiteľkou v škole. Pokiaľ sa s týmto stotožňuje Kofola, tak skutočne nie je čo riešiť. Analýza a video reklamy v článku.

  • 8. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 685x
  • 59
reklama
Univerzita a.s.

Matej Bórik

Univerzita a.s.

Manažment, marketing, masmédia. Návod na úspešnú univerzitu a podnet na jej založenie. Prípravná štúdia, ktorej prvoradým cieľom je vysoká efektivita štúdia, perspektíva študenta a samozrejme zisk a uplatnenie v praxi.

  • 14. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 333x
  • 27
Školy nevedia vyučiť novinárov, chcete vedieť prečo?

Matej Bórik

Školy nevedia vyučiť novinárov, chcete vedieť prečo?

Otvorene o piane a kvalite slovenskej žurnalistiky. Študoval som na FMK UCM a po troch rokoch som sa rozhodol odísť. Ľudia sa mi teraz vysmievajú, že mám titul z UCM. Môžem žiadať od školy náhradu nemajetkovej a majetkovej ujmy?

  • 5. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 925x
  • 42
Moja prvá pokuta - zaplatil som bez výčitiek. Oplatilo sa.

Matej Bórik

Moja prvá pokuta - zaplatil som bez výčitiek. Oplatilo sa.

Tesne pred Vianocami som autom chtiac nechtiac vošiel do pešej zóny vo Vrútkach. Nebolo žiadne voľné parkovacie miesto a ja som zastal hneď za značkou. Po mesiaci a pol mi prišiel doporučený list. Na základe investigatívneho pátrania príslušníkov bolo zistené, že som porušil predpisy. Išiel som teda podať vysvetlenie a z pokuty sa vykľul celkom dobrý biznis...

  • 3. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 680x
  • 10
Sulík: treba plán na zavedenie koruny. Klaus: my ju našťastie máme.

Matej Bórik

Sulík: treba plán na zavedenie koruny. Klaus: my ju našťastie máme.

Pripraviť sa na plán B a to priame zavedenie koruny, začína byť jasné aj slovenským politikom. Česká republika má našťastie Václava Klausa, ktorý už dlhodobo vzdoruje európskemu centralizmu. Pred rokom ho na vystúpení v EP vypískali. Môže byť rád, že ho násilne nevyviedli. Bude táto neznášanlivosť aj voči slovensku? (video).

  • 13. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 836x
  • 84
Známa osoba z Martina? Predsa farmárka Martina.

Matej Bórik

Známa osoba z Martina? Predsa farmárka Martina.

Táto zábavná šou ma svojou podstatou prinútila zamyslieť sa. Navštívil som takmer pol tisíca domácností. Osud jedného človeka je až náramne podobný ďalším. Tých ale na obrazovkách nenájdete, nepotrebujú sa tým chváliť. U mnoho ľudí to vyzerá podobne - ak nie horšie.

  • 11. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 076x
  • 42
reklama
Martinčan v Bratislave.

Matej Bórik

Martinčan v Bratislave.

Cez víkend som navštívil štát v štáte. Neskreslený, nezaujatý názor pravého čučoriedkového stredoslováka. Nie som oravský bača ale novinár a marketér. Viem ako sa robí biznis vo svete a čo je za hranicami, preto som Vám pripravil článok plný irónie, satiry a tvrdej pravdy. A navštívil som Aupark, Euovea, Avion a tiež Slovak Pub - podľa niektorých centrum sveta.

  • 9. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 063x
  • 52
Keď rádiá pochovávajú hity.

Matej Bórik

Keď rádiá pochovávajú hity.

Tvoriť playlist Expresu a Funrádia, to je fakt dobrý biznis. Po mesiaci počúvania som si uvedomil, že viem dopredu odhadnúť čo budú hrať. Mohli by založiť nejakú tipovaciu súťaž. Dokonca sa triafam do úvodných zneliek k pesničkám. Aj k tým, ktoré ich neustále prerušujú. Minule som narazil na hudobné video, ktoré treba vidieť. Vypočujete si v ňom všetky hity naraz a celý deň sa môžete venovať niečomu inému. Dobrý video remix v článku.

  • 5. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 650x
  • 104
Chcete zarábať mesačne 5000 euro?

Matej Bórik

Chcete zarábať mesačne 5000 euro?

Táto pracovná ponuka to umožňuje... Najlepšie podmienky pre obchodných zástupcov v celej SR, nadštandartné ohodnotenie,vyplata každé dva tyždne,firemné benefity,zázemie silnej medzinárodnej spoločnosti pôsobiacej v SR,ČR,Polsku a Madarsku. Kedze mam rad vyzvy, rozhodol som sa klyknut na podrobnosty inzeratu.

  • 27. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 088x
  • 62
Kam s peniazmi z erotiky? No predsa deťom! Dražba Pirelli v Pravde.

Matej Bórik

Kam s peniazmi z erotiky? No predsa deťom! Dražba Pirelli v Pravde.

V roku 2006 sa dražil kalendár Pirelli v aukcii Pravdy. Výťažok šiel pre deti z onkocentra. Doplnenie k článku blogerky Natálie Blahovej, ktorá písala o rovnakej dražbe v prospech združenia Úsmev ako dar v roku 2009. V roku 2006 mi v Pravde nepovolili publikovať tlačovú správu a cenzurovali meno, lebo som sa o dražbu zaujímal... Ako vidím, príbeh neskončil.

  • 19. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 866x
  • 109
Reklama na operačný program Doprava - porušuje kódex?

Matej Bórik

Reklama na operačný program Doprava - porušuje kódex?

Reklama na možnosť zapojiť sa do programu čerpania fondov EU v oblasti dopravy. Koho napadol taký nezmyselný dej ? Nebezpečné scény, porušovanie predpisov ...

  • 5. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 536x
  • 37
reklama
SkryťZatvoriť reklamu