reklama

Kandidujem pretože politici ma denne dvíhajú zo stoličky

Politika na Slovensku sa stala zlozvykom, na ktorý slušný človek nemá čas. Nie je deň, kedy by som neotvoril SME a neprečítal si niečo, voči čomu už nestačí mávnuť rukou alebo si zanadávať. Všetko je v poriadku, nič sa nevyšetrilo, nikto nekradne a každý politik funguje podľa litery zákona. Na druhej miske váh však chýbajú miliardy. Keď začali dusiť bezbranných, povedal som si, že treba niečo robiť. Začal som meniť región bez politiky, teraz chcem zmeniť politikov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Pred voľbami sa objavili stovky billboardov a platených inzerátov... Uvažujem. Prečo potrebuje politik reklamu? Dobrý a známy človek reklamu nepotrebuje, pretože reklama sa robí na niečo, čo sa musí predať, inak sa z toho stane odpad po záruke. Pracujem v reklamnej oblasti už roky a kniha Oliviera Toscaniho mi niečo hovorí.

Dobrý politik sa neukazuje medzi ľuďmi iba pri otváraní cesty, ihriska alebo rokovania mestskej časti. Politik nie je povolanie ale poslanie. Je to zástupca, ktorý má byť videný, má riešiť problémy a zlepšovať život druhým. Stačí. Cieľom tohto článku nie je poukazovať na iných, pretože to je rovnaká strata času ako čítanie článkov o podvodoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľ mojej kandidatúry za okres Martin je ukázať ľuďom to, čo v súčasnej politike chýba. Paradoxne, nie je to o politike. Je to o chuti niečo zmeniť, vidieť výsledky svojej práce a tešiť sa s ostatnými na úžitkoch, ktoré táto snaha priniesla. V novembri roku 2012 som sa rozhodol, že začnem meniť veci v našom regióne bez politiky.

Ako? Stal som sa aktívnym občanom. Nezaujímajú ma zlé správy ale len tie dobré, pretože viem, že čím viac je dobrých, tým menej je tých zlých. Ako novinár som v Turci priniesol viac ako 900 dobrých správ a pri ich tvorbe som strávil cez 2000 hodín, ktoré boli odpracované čisto dobrovoľne popri trvalom zamestnaní. Tým ale moja práca neskončila. Dal som novinárčine druhý rozmer - zapojil som do toho tretí sektor a založil občianske združenie, ktoré spolupracuje s ďalšími organizáciami a aktívnymi občanmi. Za rok sa mi podarilo spraviť to, čo tu nikto nevedel zrealizovať niekoľko rokov. Ja, moji priatelia a ďalší dobrovoľníci, ktorých som pred rokom ani nepoznal, odpracovali na rôznych projektoch cez 5000 hodín. A to sme len začali. Máme pred sebou minimálne päť veľkých aktivít, ktoré na Slovensku zatiaľ nikto neurobil. Postupne sa o nich dozviete na blogu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto to platí? Za rok som nedostal žiadnu dotáciu ani grant. Ani som o ňu nežiadal. Chcel som najskôr ukázať výsledky a zdroje budem hľadať až pre rok 2014. Tajomstvo doterajšej práce sa neskrýva v peniazoch. Je to v chuti pomáhať a zlepšovať región v ktorom žijem. Pomáha pri tom minimálne desiatka podobne zmýšľajúcich ľudí z môjho okolia. Pracujeme každý deň a je to vidieť.

Čo teda robím? Vypíšem len tie najdôležitejšie aktivity:

• som aktívny novinár a šéfredaktor webu s dobrými správami v Turci (od 11/2012)

• podporujem domácich výrobcov potravín a predaj z dvora bezplatnou reklamou

• podporujem aktivity neziskových organizácií, miest aj obcí bezplatným priestorom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

• v rámci brainstormingových stretnutí pomáham(e) vylepšovať aktivity v regióne

Prečo? Žilinský samosprávny kraj je miesto, kde sa rozhoduje aj o mojej budúcnosti. Rozdeľujú sa peniaze a tvoria obstarávania. Chcem naučiť politikov podporovať svoje regióny tak, ako ja podporujem ten môj. A vôbec nejde o plat, ide o snahu pomáhať a tešiť sa z výsledkov práce bez toho, aby som mal z toho tisíce eur ako bokovku, pretože ja už dobrú prácu mám a som s ňou spokojný.

Preto verím, že ak sa dostanem do VÚC, dokážem vďaka mojim skúsenostiam a návrhom preniesť tieto nápady aj ďalej a pomôcť tak iným regiónom. Chcem politikom ukázať cestu, ako sa to dá... aj bez predražených obstarávaní a nezmyselných eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O čom bude dejepis v budúcnosti? Čo tu po nás ostane? Dlhy alebo výsledky?

Poďte voliť a spravte rekord, nech vidia že sa ešte nepovedalo posledné slovo...

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu