reklama

Keď rádiá pochovávajú hity.

Tvoriť playlist Expresu a Funrádia, to je fakt dobrý biznis. Po mesiaci počúvania som si uvedomil, že viem dopredu odhadnúť čo budú hrať. Mohli by založiť nejakú tipovaciu súťaž. Dokonca sa triafam do úvodných zneliek k pesničkám. Aj k tým, ktoré ich neustále prerušujú. Minule som narazil na hudobné video, ktoré treba vidieť. Vypočujete si v ňom všetky hity naraz a celý deň sa môžete venovať niečomu inému. Dobrý video remix v článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (104)
Obrázok blogu
(zdroj: Halbot)

Môj bývalý zamestnávateľ mal také zvláštne hobby. Miloval Expres a preto sme ho povinne museli ladiť na každom rádiu v budove. V prípade, ak náhodou hralo niečo iné, dostali kolegovia za úlohu okamžite zjednať nápravu. Nedajbože zákazník rádio preladil, to sa muselo hneď napraviť. Keď boli námietky, zvolali poradu a že veď si máme naladiť niečo svoje. My: Rádio FM, alebo Frontinus. On: Expres.

A tak som v práci počúval Expres. Funrádio som mal zapnuté v aute, pretože som mal osobný pocit, že to je čosi lepšie. Potom prišla Europa 2 - veru ťažká konkurencia pre vyššie menovaných. To si niekedy naladím už len preto, že tam nie je ani Banášová ani Sajfová a žiadne expresne náhodné telefonáty od ženskej, ktorá je vlastne chlap a tvári sa že to nikto nevie. Opakovaný vtip nie je vtipom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dokonca som začal v aute ladiť SRO1, pretože sa mi zdali zaujímavejšie diskusie, ako tie vyprchávajúce hity, ktoré hrali inde každý deň. A potom som natrafil na tento klip.

Uvedomil som si, že hudba, ktorú som miloval pred rokmi, je už v súčasných hitových rádiách odpadom. Ba dokonca sa mi zdá, že je zakázaná ako kedysi nákupy na západe. Teraz nám do úší tlačia sporo odeté popmodelky, raperov so záchodovými retiazkami a rôzne iné talenty, ktoré kolabujú od preťaženia po koncerte. Kto z nich vie spievať normálne bez playbacku? Kto z nich si vôbec pamätá texty? Však ja viem lepšie texty ako oni. Ty moja gaga. Toto už nie je hudba ale marketing. Nepočúvame hudbu, ale reklamy na spevákov teda vlastne na ich meno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes predáva interpreta jeho meno nie hudba. Prídete na koncert a on si odohrá setík, ktorý mal už doma nachystaný a keby tam nebol, tak to zahrá mp3 prehrávač za neho (len tam pripoja repráky a zosilňovač) a mohli by tam dať hocijakého Raťafáka Plachtu. Rádiá, ktoré tieto "hity" opakujú dennodenne, ich vlastne zabíjajú... pretože sa z nich stanú obohraté skladby, ktoré sú nudné a už sa k nim nikto nevráti. A tu je začarovaný kruh.

Spomínate na Abba, Queen či AC/DC a ďalšie nesmrteľné skupiny?

Otázka do diskusie, čo počúvate Vy a prečo?

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu