reklama

Reklamácia v spoločnosti FaxCopy - bolo to na dlhé lakte.

V Martinskej pobočke spoločnosti FaxCopy sme reklamovali notebook. Reklamácia nebola uznaná, dokonca sa malo platiť... Keď obsluha ani riaditeľ nepoznajú Zákon na ochranu spotrebiteľa, treba použiť všetky zákonné prostriedky. Neustúpili sme a vďaka vytrvalosti nám vrátili späť 1261 eur. Ak chcete vedieť na čo si dať pozor pri "neuznanej" reklamácii, čítajte ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (145)

Kamarátovi Michalovi sa pokazil notebook Asus zakúpený v spoločnosti FaxCopy v Nitre dňa 1.3.2007. Poprosil ma, či mu pomôžem pri vybavovaní reklamácie. Tovar takmer dva roky nevykazoval žiadne vady a nebol predtým v oprave. 19.1.2009 ho však musel reklamovať - nefunkčné niektoré tlačidlá na klávesnici. Spísali s ním protokol, zaslali ho na pobočku do Bratislavy a následne do strediska Asus v ČR.

Dňa 29.1 zaslal servis mailom do FaxCopy informáciu, že reklamácia je zamietnutá z dôvodu potečenia klávesnice neznámou tekutinou - preto nešli tlačidlá. 31.1 Michalovi prišiel mail, kde ho FaxCopy informovalo o tejto skutočnosti. Okrem toho mu telefonovali, či žiada o platenú opravu. Toto rozhodne odmietol. Chcel aby sa tovar vrátil a pošle ho znalcovi - nebol si vedomý toho, že by klávesnicu niečím polial.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá chyba reklamačného oddelenia. Nielen že reagovali o dva dni neskôr, ako dostali informáciu zo servisu, ale hneď navrhli zákazníkovi platenú opravu. To sú dve rôzne veci. Reklamácia a platená oprava sa riadia rôznymi ustenoveniami Občianskeho Zákonníka. Reklamáciu môžu: zamietnuť alebo vybaviť kladne (bezplatná oprava, zľava, vrátenie hotovosti či výmena za nový kus) Ak Vás bude kontaktovať technik a oznámi Vám, že reklamáciu zamieta a hneď navrhne platenú opravu odmietnite to. Opravou sa totiž stratí dôkaz o tom, že dôvod na zamietnutie existoval. Servis si tak môže poškodenie vymyslieť, či dokonca vyrobiť po objednávke platenej opravy. Ak napriek tomu pristúpite k oprave, sú povinní Vám poškodený diel vrátiť - stále je vo Vašom vlasníctve. Zníži sa však šanca na dôkladné znalecké preskúmanie, resp. nevyvráti sa fakt, že diel mohol byť poškodený až po objednávke planetej opravy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zamietnutú reklamáciu majú vrátiť naspäť v takom technickom stave v akom bola zasielaná. Prevezmite ju, zašlite znalcovi a čakajte na vyjadrenie. Zoznam znalcov Vám poskytnú automaticky pri preberaní, netreba si ho žiadať. Ak znalec vystaví posudok vo Váš prospech, opäť reklamujte. Následne sú povinní vec vybaviť kladne. Vtedy už reklamáciu nemôžu zamietnuť a sú povinní preplatiť aj všetky náklady, vrátane platby za posudok.

Ak viete, že ste tovar poškodili vy, nezasielajte ho na reklamáciu. Je to porušenie záručných podmienok a žiadate od predajcu aby Vám poskytol plnenie na základe zamlčaných skutočností o porušení záruky. To je podvod a môže sa jednať až o trestný čin.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Späť k Michalovmu notebooku. Kde bol notebook od 31.1 do 19.2 nevedno. Údajne mu 19.2 volali, že reklamáciu si môže prevziať, ale tvrdil mi že nevolali. V podstate to bolo jedno - nevedeli to dokázať, čo je v rozpore so zákonom. Keď sme spoločne prišli na pobočku v Martine, notebook tam síce bol ale opravený. Bez jeho súhlasu. Tak vznikol rozpor. Reklamácia zamietnutá z dôvodu poliatia neznámou tekutinou, ale klávesnica bola nová. Pýtal som sa pracovníčky ako to myslia. Nevedela odpovedať ale nástojila na tom, že to je zamietnuté a máme to prevziať. Druhá chyba reklamačného oddelenia. Ako mohol Michal preveriť u znalca dané skutočnosti? Nemohol ... mali sme dojem, že sa jednalo o podvod a tak som navrhol zatiaľ notebook nepreberať (aby mu nevyčítali, že si ju vymenil sám a notebook vyčistil). Poslali sme celý prípad na SOI do Žiliny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

24.2 prišiel Michalovi list. Vysvetlenie priamo od Miroslava Bartoviča, prevádzkového riaditeľa spoločnosti FaxCopy. V ňom žiadal, aby bol notebook prevzatý v čo najkratšom čase, pretože bude postupovať podľa ustanovení OZ (vyberať úložné a po 6 mesiacoch ho predá resp. dá do aukcie), to je pravda. Pán Bartovič oficiálne potvrdil postup reklamačného oddelenia a obhajoval ho. To v tej spoločnosti už nikto nepozná zákony ??? Toto je tretia chyba (celého vedenia spoločnosti). Pretože k jednému oficiálnemu stanovisku už netreba dávať dodatočné, vysvetľujúce - navyše chybné. Je to neprofesionálne a v očiach zákazníka sa to javí ako amatérsky prístup. S pani na reklamačnom oddelení FaxCopy som sa osobne zhováral a vyzeralo to že nemala vôbec žiadne školenie... nezazlievam jej to. Je to chyba manažmentu.

Šetrenie SOI znelo samozrejme v náš prospech. (odkaz na protokol) Spoločnosť dostala pokutu 500 eur. Hneď na to sme zaslali žiadosť o mimosúdne vyrovnanie - vrátenie kúpnej sumy 1261 eur. V žiadosti bolo mimo iného spomenuté, že postupom akým bola reklamácia "vybavená" sa môže jednať o viaceré trestné činy. Pár dní na to Michala kontaktovali a vrátili peniaze. Ale sa im to celkom predražilo.

Čo z toho vyplýva? Školiť zamestnancov reklamačného oddelenia tak, aby ovládali všetky normy na ochranu spotrebitela, bez výnimky.

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu