reklama

SPA & AQUAPARK Turčianske Teplice - všetko pre zákazníka ?

V nedeľu 2.8.2009 som zamieril do Aquaparku v Turčianskych Tepliciach. Som viacnásobným návštevníkom tohto zariadenia, no začínam uvažovať o zmene prostredia... Kvalita poskytovaných služieb a spôsob akým sú komunikované sú pre mňa nevyhovujúce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Slnečná nedeľa 2.8 bola tým pravým dňom na návštevu kúpaliska. Aquapark je niečo viac ako obyčajné kupko a preto sme ho doteraz radi s priateľkou navštevovali.

Úvodom hneď vytknem zlyhanie organizátorov v prípade preplnenia aquaparku.

Tento má kvôli hygienickým normám a počtom skriniek určité kapacity. Pokiaľ je naplnená maximálna kapacita nedostanete sa dovnútra a je možné, že na vstup budete čakať aj hodinu, dve ... proste kým niekto neodíde. V návštevnom poriadku na internete toto nie je uvedené. My sme na vstup čakali približne 45 minút a mnoho ľudí sa otočilo a išli inde. Je pozítívne, že sa v zariadení prísne dodržiavajú normy, ale ak niekto cestuje hodinu a zistí že sa mu možno neoplatí ... Tu by som pre čakajúcich zákazníkov navrhoval aspoň kompenzáciu v dodatočnej zľave. Celkom nerozumiem systému podnikania v Aquaparku. V tomto prípade zákazníkov posielali na konkurenčné kúpaliská namiesto toho aby ich vyzvali - ak počkáte dostanete zľavu. Konanie obsluhy bolo teda neekonomické a zákazníkov si odohnali sami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Občerstvenie a stravovanie.

Ako som úvodom písal, Aquapark som navštívil viackrát, nemal som však možnosť vyskúšať všetky jedlá. V prípade ak si niekto zakúpi celodenný lístok a dostane hlad tak amen tma. Stánok s rýchlym občerstvením obsahuje všetky jedlá vyrobené z polotovarov na jednom širšom pulte, ak sa tam robí celý deň tak to na môj vkus až moc "pachuje a znečistí sa". Hranolky boli z vrecka, ok, to býva aj inde. Cheesburger hodnotím ako odpad, pretože tam aj skončil - žemľa bola gumová a syr vôbec nebol mäkký - tuhý štvorec obalený v niečom, nebolo tam nič navyše len kečup. Syr sa dal lámať. Navyše ceny sú na môj vskus privysoké.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cheesburger je americké jedlo, hamburger obsahujúci syr + mäso a zeleninu. Neviem či má nejaká spoločnosť zaregistrovaný tento názov, asi nie. Aquapark by mal toto jedlo zrušiť a pomenovať ho napríklad Žemľosyr starej mamy. Celkom si neviem predstaviť čo na to povedia návštevníci keď do neho zahryznú, no ja by som ho odporúčal ochutnať vedúcemu zariadenia...

Langoš - polotovar, ktorý sa prihrieva. Kto vie ako chutí prihrievaný langoš, tak vie, že strašne zle.

Jedlo a pitie v Aquaparku nie je primárnym zdrojom ziskov, to si treba uvedomiť. Je marketingovo a prozákaznícky výhodné ponúkať stravovanie v týchto zariadeniach s najnižšou maržou pretože je tým tvorené dobré meno a zákazníci sa budú vracať pre ocenenie sekundárnych služieb. Naopak, ak sa budú predávať drahé jedlá, bez vyváženej stravy, bez chuti ... zákazník bude vyhľadávať iné spôsoby ako sa najesť a jedným z nich bude úplná výluka zariadenia z ponuky, prejde inde. Kvôli takej maličkosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napísal som mail manažérovi Aquaparku a pýtal sa ho na stravovanie, kde som sa mimo iného pýtal prečo v škole alebo staničnom bufete vedia na počkanie pripraviť vynikajúcu obloženú žemľu so zeleninou ale Aquaparku nie.

Ľudia majú u nás možnosť využiť rýchle občerstvenie. Základom rýchleho občerstvenia je pripraviť jedlo v čo najkratšom čase, čo bez použitia polotovarov nie je možné na rozdiel od reštaurácií, kde sa používajú prevažne čerstvé suroviny. Ďalším aspektom, prečo sa v rýchlom občerstvení používajú polotovary je dodržanie potravinového kódexu a súvisiacich predpisov, napr. HACCP – táto prísna norma presne definuje spôsob prípravy jedál v prevádzkach typu „rýchle občerstvenie“ a ich vybavenie. Uvádzate, že cena jedál je vysoká a kvalita je nedostačujúca. S týmto s Vami nemôžeme súhlasiť, nakoľko nám tieto polotovary dodávajú na Slovensku renomované firmy zaoberajúce sa výrobou a distribúciou potravinových výrobkov. Tie isté jedlá môžete konzumovať vo väčšine zariadení na Slovensku typu „rýchle občerstvenie“ v podobných alebo dokonca vyšších cenách. Cenotvorba je internou záležitosťou každého zariadenia osobne, ale po porovnaní s ostatnými zariadeniami podobného typu nepatríme medzi najdrahšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dňa 2.8.2009 navštívilo Bar na ostrove vyšší počet zákazníkov. Tento bar, tak, ako všetky ostatné pravidelne kontroluje gastroprevádzkarka. Nie je pravda, že pulty a olej zapáchali alebo, že by boli extrémne znečistené. Olej sa vymieňa v súlade s vyššie uvedenými normami. Ak by gastroprevádzkarka zistila nedostatky, určite by na ne pracovníčky upozornila. Myslím si, že to je len Váš subjektívny názor, pretože sme doteraz sťažnosť podobného typu nemali. Podobne je to aj so sťažnosťami na jedlo a pestrosť ponuky jedál. Klienti, ktorí majú zakúpený celodenný vstup majú možnosť (v prípade, ak im naša ponuka jedál nevyhovuje) vstup prerušiť a ísť sa najesť do niektorej z reštaurácií v meste a potom sa bez platenia vrátiť späť do areálu. Informáciu o takejto možnosti majú pri vstupe na pokladni. Dbáme na hygienu a čistotu, pretože máme časté hygienické kontroly a ešte sa nám nestalo, že by nám bolo vytknuté závažnejšie porušenie hygienických pravidiel.

Hygiena je v Aquaparku v poriadku, nenamietal som. Nebudem tvrdiť že sa sťažujem, lebo mi nechutil Chees alebo Langoš. Sťažujem sa, pretože sa toto zariadenie správa netrhovo a nerobí pre zákazníkov maximum. Dokonca ak mi nechutí môžem odísť a najesť sa inde, aká výhodná ponuka. Ale je aj možné, že veľa zákazníkov odíde a už nepríde.

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu