Kofola: Keď ju miluješ, tak ju ...

Autor: Matej Bórik | 8.11.2011 o 8:55 | Karma článku: 10,64 | Prečítané:  3420x

Na čo mysleli v agentúre Kaspen/Jung v.Matt, keď pripravili sexistickú reklamu novej bylinkovej Kofoly? Kampaň má odrážať požiadavky zadávateľa, stotožniť spotrebiteľa s produktom, zaujať ho jasným posolstvom a vyzdvihnúť kvality produktu. Bylinková Kofola teda prináša chuť na sex. Sex s učiteľkou v škole. Pokiaľ sa s týmto stotožňuje Kofola, tak skutočne nie je čo riešiť. Analýza a video reklamy v článku.

Najskôr sa zamerajme na cieľovú skupinu. Kofola má medzi značkami viacero produktov (okrem iného). Práve tento nápoj je pomerne dominantný a všeobecne známy. Kofola preto nepotrebuje špecializované "náborové" reklamy určené pre dynamický rast trhu. Postačuje jej aj udržiavacia a pripomínacia reklama. V stručnosti povedané: sme tu, sme stále rovnako dobrí a máme niečo nové, vyskúšajte to. Je zameraná na mladých ľudí. To je prvá a posledná vec, ktorú nová "bylinková" reklama spĺňa.

Karel Hrbek, senior brand manager Kofoly, sa v duchu pokračujúcej stratégie "Keď ju miluješ, nie je čo riešiť" vyjadril pre portál Stratégie SK, že spot rozpráva ľúbostný príbeh. Pánovi Hrbekovi treba taktne naznačiť, že ľúbostný a sexuálny motív sú dve odlišné veci. Navyše sa odohráva medzi žiakom strednej školy (naznačili triedu 4B) a učiteľkou, čo je prinajmenšom neetické a kontroverzné. Každý príbeh v reklame má ale jedného autora, teda človeka, ktorého tento príbeh napadne a následne sa kampaň spracuje. Tieto reklamy prichádzajú na rad vtedy, keď už nie je k dispozícii žiadna kreatívna myšlienka.

Prečo by som si mal kúpiť bylinkovú Kofolu? Čo v tomto spote definuje jej kvality, parametre, vlastnosti? Je to nový produkt, nie starý, ktorý by sme už poznali. Diskutovali sme o tom na Facebooku, je to 50/50. Určitých ľudí zaujme - baba je sympatická.

Otázka do diskusie: Je to vhodná reklama? Myslíte, že ju Rada pre reklamu pozastaví?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?