Univerzita a.s.

Autor: Matej Bórik | 14.9.2011 o 8:30 | Karma článku: 10,93 | Prečítané:  2199x

Manažment, marketing, masmédia. Návod na úspešnú univerzitu a podnet na jej založenie. Prípravná štúdia, ktorej prvoradým cieľom je vysoká efektivita štúdia, perspektíva študenta a samozrejme zisk a uplatnenie v praxi.

Môj posledný článok o Univerzite sv. Cyrila a Metoda sa niektorým ľudom nepozdával. Redaktorov TA3, ktorí sa o tému zaujímali ani nevpustili do budovy UCM a neposkytli im riadne vyjadrenie, ešteže nás nezatýkajú ako v Bielorusku.

Moje skutočné náklady na externé štúdium

Bakalárske - 3240

Magisterské - 5120

V sume 8360€ je zahrnuté školné, cestovné a stravné, vedľajšie výdavky na učebnice a podobne. Piaty ročník Mgr. som zatiaľ nedokončil, je to odhad na základe 4 ročníka.

Zoznam predmetov, ktorými som prešiel, odbor marketing - masmédia, UCM.

Prínos pre prax hodnotím na základe dlhoročných skúseností z marketingového prostredia. Hodnotenie je ako v škole a značí využiteľnosť získaných informácií počas štúdia na univerzite a ich reálny prínos v praxi, teda to čo skutočne potrebujem vedieť. Problém známkovania je navyše aj ten, že i keď má predmet napríklad trojku, značí to, že jeho obsah je v praxi využiteľný veľmi biedne, aspoň zatiaľ nenastal taký moment, aby mi to bolo skutočne treba. Na praktikách, ktoré majú známku 2 sme mali vypracovať seminárne práce v programoch, ktoré ani neboli zadarmo a nikto sa v tom nenaučil robiť za jednu dve prednášky, čiže to tiež nemalo pre laikov žiadny zmysel. Ja som to vedel, tak som to spravil, ostatným to nachystali kamaráti, alebo sa za noc z nich stali experti na program Adobe Premiere, Photoshop a podobne...

Napríklad 1. ročník:

Dejiny európskych kultúr - 5, Dejiny filmu - 5, Dejiny jazykovej kultúry - 5, Dejiny žurnalistiky - 3, Estetika - 5, Etika - 5, Filozofia 20. st - 5, Fotografické praktikum - 2, Masmediálna informatika - 2, Psychológia a sociológia masovej komunikácie - 5, Teória a dejiny mas. komunikácie - 5, Teória štátu a práva - 5, Všeobecná ekonomická teória - 5, Základy marketingu - 5.

Nemá zmysel pokračovať. Keby sa dalo štúdium na VŠ reklamovať, tak žiadam o vrátenie peňazí v plnej miere. Akoby som sa prihlásil na angličtinu a oni ma naučia hatlaninu, ktorú neviem nikde použiť a prídem na to až vtedy keď vycestujem. A je neskoro.

Ide o biznis

Každému ide o biznis, aj mne ide o biznis. Aby som ho mohol robiť, potrebujem niečo vedieť. Ale vážení učitelia a profesori, uvedomte si, ak nás nenaučíte robiť biznis, žiadne dôchodky mať nebudete. A práve preto navrhujem založiť Univerzitu a.s., miesto, kde skutočne pôjde o peniaze a zodpovedný bude každý študent a profesor.

Univerzita a.s.

Potrebujem 30 študentov na bakalárske štúdium, odbor marketing a manažment. Potrebujem niekoho, kto dohliadne, aby bol odbor akreditovaný a oficiálny na základe zákona. Univerzita bude súčasne dohliadať aj na súkromnú akciovú spoločnosť, prípadne sro, ktorá bude reálne fungovať a aj podnikať v skutočnom prostredí. Každý dostane svoju úlohu a samozrejme - bude sa tam aj vyučovať. Ak sú profesori skutoční odborníci na marketing a manažment, podnik nemôže skrachovať.

Čo sa má vyučovať v bakalárskom štúdiu marketingu a manažmentu?

Informatika - balík Office a jeho alternatívy, práca s internetom a e mailom

Multimédiá - Photoshop, InDesign, Premiere, Acrobat, Corel a podobné aplikácie

Marketingové aplikácie - Google Analytics, Adwords, Adsense a podobné (n. Etarget)

Marketing - výroba, kreativita, nákladovosť, návratnosť, spätná väzba, brainstorming

Skupinová práca - Outlook, Lotus Notes (kalendár, eventy, denník, reporty) a alternatívy

Profesionálna komunikácia - osobne, telefón, e mail, komunikácia so zahr. partnerom

Finančné vzdelávanie - kontrola a riadenie toku financií v spoločnosti

Obchodná korešpodencia - písanie, evidencia a grafická príprava dokumentov

Time manažment - rozdelenie a aplikácia metód na efektívny pracovný čas

Asertívna komunikácia - nenásilné a štandardné metódy pri osloveniach a konfliktoch

Prezentačné zručnosti - vedieť prezentovať samého seba a spoločnosť

Nákup / Výdaj - systém skladového hospodárstva a práca v ňom, aplikácia Just in Time

Vyjednávacie zručnosti - obchodné rokovanie, prístup ku klientom, riešenie situácií

Tímová práca - riadenie tímu, analýza efektivity, výber metód, podpora, spätná väzba

Kaizen - systém stáleho zlepšovania vedenia spoločnosti a jej kvalít

Firemná kultúra - od vlastnej značky, produktových textov, oblečenie zamestancov a iné.

Manipulatívne techniky - odolávanie a manipulácia v marketingu a manažmente

Etiketa manažéra - na základe štúdie p. Ladislava Špačka

Výber a hodnotenie zamestnancov - výberové konanie, pohovory, procesy HR

Zhodnotenie

Nič z vyššie uvedeného na marketingu a manažmente v bakalárskom štúdiu neučia, neučia to ani na magisterskom stupni, pretože na to nie je čas, ale na bludy je času dosť. A všetko z toho pracovník v tejto oblasti potrebuje vedieť. To som menoval len niekoľko predmetov, samozrejme by sa ešte dalo vybrať aj pre Mgr. stupeň štúdia. Namiesto toho sme sa ale učili dejiny umenia, filozofiu, estetiku, ústavné právo, ... Keby som mal opäť možnosť voľby, zaplatím si vyššie uvedené kurzy, ktoré by sa dali absolvovať za jeden rok v hodnote približne 4000€. Mal by som za ne certifikáty, ktoré maju v súčasnej dobe vyššiu hodnotu ako diplom. Takto sa to teraz musím naučiť sám, pretože si kurzy nemôžem dovoliť, keďže som za diplom vyvalil 3240€ a mám ho v škatuli v posteli.

Existuje reálny svet, tak by bolo dobré, keby sa mu univerzity konečne prispôsobili.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?